Vragen? Bel +31 (0) 30 602 16 17
Hoe haal je als bedrijf het beste uit Millennials?

Hoe haal je als bedrijf het beste uit Millennials?

Ervaringen belangrijker dan geld op 7 juni 2017

Ze zijn opgeroeid met technologie, gewend om met een druk op de knop antwoord te krijgen. Ze zijn ongeduldig, lijken niet te gaan voor zekerheid, eerder voor zingeving. Millennials, geboren tussen 1984 en 2000. Een belangrijke groep op de arbeidsmarkt. Vraag is alleen: Hoe haal je als bedrijf het beste uit Millennials? Rens de Jong zocht in de uitzending van BNR Werkverkenners antwoord op deze vraag.

Rens de Jong sprak onder meer met Thomas Benedict , oprichter InContext, Huub Nelis, oprichter Youngworks, Jip Samhoud, oprichter &samhoud media en Millennial Jorinde Luchtmeijer. Volgens Jorinde is het belangrijk dat je als werkgever betekenis geeft, je moet in staat zijn de 'waarom-vraag' te beantwoorden. Verder is het belangrijk dat werkgevers meer te bieden hebben dan geld. Bovendien vinden Millenials autonomie en een toegankelijke leidinggevende essentieel. "Wees eerlijk en laat je kwetsbare kant zien", tipt Jorinde.

De conclusies: 

  1. Millennials vormen een aparte groep en hebben hun eigen wensen, ze zijn belangrijk voor de toekomst, verdiep je in wat zij belangrijk vinden;
  2. Ervaring opdoen is voor Millennials belangrijker dan geld;
  3. Voer een open discussie met Millennials en wees kritisch op jezelf als organisatie.

Meer weten?

BNR Werkverkenners - 6 juni 2017
Beluister de uitzending
Arbeidsmarktthema's visies, achtergronden, radio-uitzendingen
Werkverkenners
Elke dinsdag tussen 19:00 & 19:30 uur